Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

Τα διεθνή πολυτελή brand σε κρίση, η Ελληνική μόδα στα κέφια της


Την ώρα που η παγκόσμια τάση δείχνει τους τζίρους της πολυτέλειας να πέφτουν κατακόρυφα, τα ελληνικά fashion brand κερδίζουν έδαφος.


Η πρόσφατη 37 η ελληνική εβδομάδα μόδας απέδειξε ότι υπάρχει δημιουργικότητα αλλά και κοινό που την υποστηρίζει. Ετσι, παρόλο fashion brand όπως η Dior και ο Gucci μπορεί να προβληματίζουν τους ιδιοκτήτες τους βλέποντας τα έσοδά τους να πέφτουν κατακόρυφα, το κοινό δείχνει μια αυξανόμενη προτίμηση σε μικρές δημιουργικές ομάδες σαν τους οίκους μόδας της χώρας μας που επιδεικνύουν μια συνέπεια στην ποιότητα, τις τιμές και την έμπνευση.



«Σε μια εποχή που ο χώρος του ρούχου περνά διεθνώς μια πολύ μεγάλη κρίση και εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών που οφείλονται στον πόλεμο αλλά και στον παγκόσμιο πληθωρισμό, η Ελληνική μόδα αποδεικνύει ότι δίνει τον αγώνα της και βγαίνει νικήτρια. Χαίρομαι που τα ελληνικά brands κερδίζουν τις εντυπώσεις, πελάτισσες αλλά και το μεγάλο στοίχημα» δηλώνει στο Lemon Social Eye η Πρόεδρος της Athens Fashion Week Τόνια Φουσέκη. Ας δούμε όμως τι λένε οι ίδιοι οι σχεδιαστές.



Βασίλης Ζούλιας


«Βρισκόμαστε σίγουρα σε μια νέα εποχή  που τα μικρότερα brands σιγά σιγά αλλα συγχρόνως σταθερά θα κυριαρχούν.

Οι γυναίκες ως παγκόσμια αγοραστική υπερδύναμη αποφάσισαν να κάνουν μπουκοτάζ στους μεγάλους οίκους γιατι πλέον αισθάνονται κορόϊδα να χρυσοπληρώνουν ένα φόρεμα και να βλέπουν κάποια άλλη στην ίδια συγκέντρωση να φοράει το ίδιο.

Αυτή είναι μια πραγματική δήλωση πελάτισσας απο το εξωτερικό που φέτος επισκέφτηκε την boutique μας στο One and Only και στην συνέχεια το ατελιέ μας στην Αθήνα
και έκτοτε έγινε ακόμη μια πιστή μας πελάτισσα.
Στατιστικά λοιπόν όταν ακούς κάτι τέτοιο απο μια γυναίκα που έχει την δύναμη να αγοράσει ό,τι θελήσει απ’ όπου θέλει σίγουρα το ίδιο θέμα αφορά κι άλλες»



«Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι οι μεγάλοι οίκοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε μια βαθειά παγκόσμια κρίση εν αντιθέσει με όλα τα «μικρότερα» brands σαν το δικό μας στην Ελλάδα, αλλά φυσικά και στο εξωτερικό, να  βλέπουν αύξηση στο τζίρο τους τα τελευταία χρόνια. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια καθαρά οικονομική κρίση αλλα περισσότερο για μια κρίση αξιών, με αντίκτυπο στο εμπόριο των luxury brands»
 

«Οι γυναίκες αποφάσισαν και για αυτό ήρθε η ώρα μας.
Στην δική μας εταιρεία που φέτος έκλεισε 22 χρόνια έχουμε βιώσει πολλά ακριβώς σαν ένα καρδιογράφημα μέσα στα χρόνια με πολλά πάνω κάτω. Μια κρίση που ξεκίνησε το 2008 και εμείς αρχίσαμε να την νοιώθουμε το 2012, το κλείσιμο των τραπεζών το 2015, αλλαγή κυβέρνησης με οτι εμπεριέχει αυτό και τέλος η πανδημία. Παρόλα αυτά παραμείναμε ανοιχτοί και με απόλυτη συνέπεια παρουσιάζουμε δύο συλλογές τον χρόνο ακόμη και μέσα στον κορονοϊό με 8 καλεσμένους…
Παράλληλα συνέβησαν τα Golden Globes το 2018 με την Allison Brie να φοράει το γνωστό πλέον σε όλους φόρεμα με το παντελόνι το οποίο έγινε viral και αναδείχτηκε  πρώτο ανάμεσα στα 5 καλύτερα της βραδιάς. Το outsider από την Ελλάδα κατέκτησε την πρώτη θέση ανάμεσα σε μεγαθήρια international brands χωρίς να έχει δώσει ούτε 1$ σε κανένα γραφείο δημοσίων σχέσεων.
Την ίδια χρονιά με τον Περικλή Κονδυλάτο πήγαμε στο Met Gala ντύνοντας την Mindy Kalling. Ο Jimmy Fallon μάλιστα  την προσκάλεσε στην prime time εκπομπή του να μιλήσει αποκλειστικά για την κορώνα του Περικλή. Η αξιοκρατία της Αμερικής σε όλο της το μεγαλείο.
Το Emily in Paris μας έβαλε στην κυριολεξία μέσα σε μια νύχτα στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας το 19-20 με το σακάκι Vertigo να γίνεται το απόλυτο best seller».


«Aπό την υπερβολική ζήτηση για το συγκεκριμένο κομμάτι, που πλέον το ήθελαν και σε άλλα χρώματα καθώς και τα υπόλοιπα 4 κομμάτια που φορέθηκαν στην σειρά, γεννήθηκε η ανάγκη για μια σειρά pret a porter που την ονομάσαμε Maison Zoulias. Το άνοιγμα της πρώτης mono brand Maison Zoulias boutique στο One and Only το περασμένο καλοκαίρι ήταν η απόλυτη κίνηση ματ του τελευταίου καλοκαιριού.
Μια κίνηση που είχε αρκετό φόβο και οικονομικό ρίσκο που ομως έφερε στην εταιρεία μας απρόσμενα κέρδη και καινούργιες προοπτικές ανάπτυξης».

«Τελικά όλοι εμείς οι Ελληνες Σχεδιαστές είμαστε από μόνοι μας ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ, ακριβώς όπως μας ανακαλύπτει κάθε μια καινούργια πελάτισσα από το εξωτερικό που πλέον απλά έχει βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια…Our time has come…δεν μας λείπει τίποτα και πλέον δεν μας φοβίζει και τίποτα…»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα διεθνή πολυτελή brand σε κρίση, η Ελληνική μόδα στα κέφια της

Την ώρα που η παγκόσμια τάση δείχνει τους τζίρους της πολυτέλειας να πέφτουν κατακόρυφα, τα ελληνικά fashion brand κερδίζουν έδαφος.