(Σώθηκαν όλοιοι. Σώθηκαν όλα. Μα ποιος θα σώσει την αλήθεια; Όταν η διάσωση γράφει ρεκόρ, αλλά η αδικία γράφει τίτλους;)

Όλοι, με αγωνία και κομμένη την ανάσα, παρακολουθούσαν το ατυχές γεγονός με ρεπορτάζ από τις τηλεοράσεις.
Η αιτία; Ανθρώπινο λάθος. Ο ίδιος ο καπετάνιος ανέλαβε εξ αρχής την ευθύνη, ομολογώντας ότι ο ίδιος ήταν ο χειριστής του τιμονιού και ότι επρόκειτο για αφηρημάδα και έλλειψη στιγμιαίας προσοχής, (γεγονός που μπορεί να συμβεί σε οιονδήποτε και δεν θα ήθελε με κανένα τρόπο να του συμβεί).






Μέσα σε περίπου 2 ώρες, όλοι οι επιβάτες είχαν μεταφερθεί με ασφάλεια στη στεριά από παραπλέοντα ιδιωτικά σκάφη.
Το Λιμενικό Σώμα συντόνιζε την διαδικασία καταφθάνοντας επί τόπου από την Κάρυστο και λιμενικό σκάφος σε 45 λεπτά περίπου.
Όλο το πλήρωμα – 9 άτομα – δεν εγκατέλειψαν στιγμή το πλοίο, παρέμειναν μέσα σε αυτό και μετά, αφού αποβιβάστηκαν με ασφάλεια όλοι οι επιβάτες, όπως υπαγορεύει η ναυτική τιμή, προκειμένου:




Πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν πως, σε τέτοιες στιγμές, οι μηχανικοί έχουν κρίσιμο ρόλο:
Αξιολόγηση ζημιών στο μηχανοστάσιο, στους υποστηρικτικούς χώρους, έλεγχος για εισροή υδάτων κ.λπ.
Στεγανοποίηση ρηγμάτων και απάντληση υδάτων.
Διακοπή λειτουργίας μηχανών για αποφυγή περαιτέρω βλάβης.
Διατήρηση της ηλεκτροδότησης για συστήματα ασφαλείας και επικοινωνίας κ.λπ.
Στην προκειμένη περίπτωση, εντός λίγων λεπτών διαπιστώθηκε ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά, το μόνο πρόβλημα ήταν εισροή νερού από μικρό ρήγμα. Το πλοίο πήρε μια ελαφριά κλίση, αλλά παρέμεινε ακινητοποιημένο σταθερό μέχρι την ολοκλήρωση της διάσωσης.

Δυστυχώς, ελάχιστοι επιβάτες έσπευσαν να κατηγορήσουν το πλήρωμα ότι «εξαφανίστηκε», ότι δεν έδωσε οδηγίες κ.α.
Στις 18:50 συνέβη το ατύχημα, στις 18:51 ενημερώθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων από πολίτη, όχι από τον καπετάνιο Ο θάλαμος επιχειρήσεων επικοινώνησε με τον καπετάνιο -με καθυστέρηση "λέει" 10 - 12 λεπτών -χωρίς ο καπετάνιος να έχει πατήσει το κουμπί κινδύνου, όπως όφειλε και προβλέπουν τα πρωτόκολλα- (λες ότι θα μπορούσε ο καπετάνιος να αποκρύψει ένα τέτοιο σοβαρό γεγονός).
Προτίμησαν -οι ελάχιστοι- να τραβούν με την άνεση τους βίντεο πάνω στο πλοίο για να τα προβάλλουν στα κοινωνικά δίκτυα και στις τηλεοράσεις, αντί να δουν ότι:


Σε λιγότερο από 2 ώρες μετά το συμβάν, όλοι οι επιβάτες είχαν ήδη μεταφερθεί με ασφάλεια στο λιμάνι των Νέων Στύρων.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, κάλυψε τα πάντα, διαμονή, τροφή, μεταφορά, ακόμη και φαρμακευτική υποστήριξη για όσους το είχαν ανάγκη. Προσφέρθηκαν δωρεάν μετακινήσεις, με μισθωμένα ταξί, μικρά λεωφορεία είτε απέναντι στην Αγία Μαρίνα με καράβι, είτε στα σπίτια των επιβατών.
Ο Δήμος Καρύστου, ο ίδιος ο πρόεδρος της κοινότητας Νέων Στύρων με συχνή επικοινωνία με το Δήμαρχο, το Λιμεναρχείο και την πλοιοκτήτρια εταιρεία, προσέφεραν την αμέριστη υποστήριξη σε όσους επιβάτες την χρειάστηκαν.
Για όλα αυτά υπήρχε πλήρη ενημέρωση των επιβατών αμέσως φτάνοντας στο λιμάνι από τις λιμενικές αρχές.
Σε όσους είχαν οχήματα στο πλοίο έγινε πλήρης καταγραφή.
Την ίδια μέρα τα μεσάνυχτα ο ίδιος ο πλοιοκτήτης και καπετάνιος Βασίλης Δεληγιάννης κατέφθασε από το Ρίο που βρισκόταν και ανέλαβε την κυβέρνηση του πλοίου, (αφού ο προηγούμενος καπετάνιος τελούσε ήδη σε καθεστώς σύλληψης).
Εντός 48 ωρών από την στιγμή του ατυχήματος, δηλαδή χθες Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025, απόγευμα, το πλοίο είχε ήδη επισκευαστεί προσωρινά από ειδικά συνεργεία, αποκολλήθηκε από δύο ρυμουλκά που κατέφθασαν από το λιμάνι του Πειραιά και κατέπλευσε με ασφάλεια σε νέο λιμάνι των Νέων Στύρων, -κινούμενο με τις δικές του μηχανές- με όλα τα οχήματα άθικτα, καταθέτοντας προηγουμένως όλα τα σχέδια που προβλέπονται με τις σχετικές άδειες από τα αρμόδια Υπουργεία και τις Λιμενικές αρχές.

Ήμασταν κι εμείς εκεί... και είδαμε την πραγματικότητα... και όλα όσα έλεγαν στις τηλεοράσεις οι "ελάχιστοι", που τα έβλεπαν διαφορετικά για τους δικούς τους λόγους.

Γιατί τόση αδικία; (Μονόπλευρα καταδίκη του πληρώματος και της πλοιοκτήτριας εταιρείας, χωρίς να ακουστεί ο λόγος τους).
Ναι, το λάθος του καπετάνιου ήταν πραγματικό και σοβαρό.
Ναι, υπήρξαν στιγμές αμηχανίας.
Αλλά σε ένα ναυτικό ατύχημα που θα μπορούσε να έχει τραγική κατάληξη, δεν υπήρξε τραυματισμός, δεν χάθηκε περιουσία, ούτε σταγόνα ρύπανσης στη θάλασσα και η διαχείριση ολοκληρώθηκε υποδειγματικά.
Πριν λοιπόν καταδικάσουμε αβίαστα, ας αναγνωρίσουμε και το θετικό:
Κάποιοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους – και γι’ αυτό φτάσαμε σε αίσιο τέλος.
Αυτό το γεγονός, για μένα, είναι παράδειγμα ότι η εύκολη κριτική συχνά αδικεί ανθρώπους που, την κρίσιμη στιγμή, έκαναν το καθήκον τους.

Όλα τα ανωτέρω περιγράφονται προς αναγνώριση της πραγματικής αλήθειας.
Αυτή είναι η ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ του ναυτικού ατυχήματος.
Φωτό της άφιξης του πλοίου στο λιμάνι των Νέων Στύρων, με άθικτα όλα τα οχήματα για να τα παραλάβουν οι ιδιοκτήτες τους.
Αλιβέρι, 8/8/2025
Γιάννης Ντούρμας / Απόστρατος αξιωματικός ΕΛ.ΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου