Email, μηνύματα, κλήσεις, το smartphone έχει γίνει ένα πραγματικό «ναρκοπέδιο» για τους χρήστες, ιδίως στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Από ειδικές προσφορές μέσω SMS έως επίμονες και ανεπιθύμητες κλήσεις, αποτελεί πραγματικό ζήτημα το πώς να καταπολεμήσετε τις επεμβατικές πρακτικές στο διαδίκτυο.
Κάποιες εξ αυτών μάλιστα συχνά είναι και κατάφωρες απάτες. Οι τεχνικές ποικίλλουν κατά καιρούς, με ολοένα και πιο εξελιγμένες μεθόδους που, όπως θα δούμε, αποκτούν διαφορετικά ονόματα: spoofing, phishing, wangiri, smishing. Για να μην αναφέρουμε τις πλέον διαδεδομένες κλήσεις για προσλήψεις – του τύπου «Λάβαμε το βιογραφικό σας» – που βομβαρδίζουν τα τηλέφωνά μας καθημερινά. Αλλά και γρήγορες τηλεφωνικές κλήσεις, ηχογραφημένες φωνές, SMS, email, συνομιλίες σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.
Η πλαστογράφηση, που κυριολεκτικά σημαίνει «εξαπάτηση», είναι μια από τις πιο διαδεδομένες κυβερνοεπιθέσεις. Μια κατηγορία που περιέχει έναν άπειρο αριθμό διαφορετικών τυπολογιών, όλες με ένα κοινό χαρακτηριστικό: ο εισβολέας προσποιείται ότι είναι μια γνωστή οντότητα την οποία ο χρήστης εμπιστεύεται. Ακριβώς αυτή η εμπιστοσύνη είναι το αδύναμο σημείο του πιθανού θύματος, το οποίο δέχεται δελεαστικές προσφορές από εταιρείες, καταστήματα, ακόμη και γνωστούς, τις οποίες βλέπει με θετικό τρόπο.
Η επαφή μεταξύ του εγκληματία και του χρήστη μπορεί να συμβεί με πολλούς τρόπους. Μία από τις πιο συνηθισμένες είναι η απάτη μέσω email: ένα ψεύτικο email δημιουργείται ώστε να μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με τα πρωτότυπα, με την προσθήκη συνδέσμων με δυνατότητα κλικ που ξεκινούν την απάτη.
Πολλές περιπτώσεις απάτης συμβαίνουν μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Πρόκειται για την λεγόμενη πλαστογράφηση αναγνώρισης γραμμής κλήσης (CLI), μια τεχνική που επιτρέπει στον καλούντα – είτε πρόκειται για απατεώνα είτε για χειριστή τηλεφωνικού κέντρου – να εμφανίσει τον αριθμό του κινητού του ως γνωστό ή αναγνωρίσιμο αριθμό. Στόχος είναι η άμεση επαφή με τον χρήστη, ο οποίος, αντιμέτωπος με έναν αριθμό που δεν έχει ξαναδεί, είναι λιγότερο διατεθειμένος να απαντήσει στο τηλέφωνο. Σε αυτό το σημείο, φυσικά, ο τηλεπωλητής θα προσπαθήσει να πουλήσει τα προϊόντα του, ενώ ο απατεώνας θα προσπαθήσει να αποκτήσει τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη με τον οποίο επικοινωνεί, για παράδειγμα ισχυριζόμενος την ανάγκη υποτιθέμενων ελέγχων στην ασφάλεια του τραπεζικού λογαριασμού.
Σε έναν κόσμο όπου κάθε κουδούνισμα, ειδοποίηση ή μήνυμα μπορεί να κρύβει μια παγίδα, το smartphone έχει γίνει ναρκοπέδιο. Η πλαστογράφηση, το ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing), το wangiri και οι επιθετικές προσφορές εκμεταλλεύονται τη βιασύνη και την άσκοπη εμπιστοσύνη μας για να επιτευχθούν. Όπως συμβαίνει συχνά σε αυτές τις περιπτώσεις, το καλύτερο όπλο για να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας είναι η προσοχή: όταν πρόκειται να βάλετε το χέρι σας στο πορτοφόλι σας ή να δώσετε εμπιστευτικά προσωπικά δεδομένα, να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά και να αποφύγετε τα παρορμητικά κλικ. Η εμπιστοσύνη είναι καλή, αλλά μόνο μετά από διπλό έλεγχο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου