Ίσως δεν υπήρξε φίλαθλος της Formula 1 στον κόσμο όλο που να μη χάρηκε χθες βράδυ με την αναπάντεχη pole position της Haas και του Kevin Magnussen για την αποψινή εκκίνηση του αγώνα Sprint του Grand Prix Βραζιλίας.
Ήταν αποτέλεσμα σωστής στρατηγικής, ιδανικού συγχρονισμού με τον άστατο καιρό, αλάνθαστης επιθετικής οδήγησης από τον Kevin Magnussen και βέβαια τύχης και λαθών των αντιπάλων: ο Max Verstappen γλίστρησε στη στροφή 8 ενώ η Ferrari κατέστρεψε ξανά με λάθος λάστιχα την προσπάθεια του Charles Leclerc, που επιπλέον καθυστέρησε τον Sergio Perez – πάντως και ο Leclerc δεν έφερε έγκαιρα αντίρρηση στην επιλογή των λάθος ελαστικών – ενώ το κόλλημα του George Russell στην αμμοπαγίδα απαγόρεψε κάθε ελπίδα βελτίωσης χρόνου.
Τόσο ο Kevin Magnussen όσο και η ομάδα της Haas γιόρτασαν σαν να πήραν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Προέρχονται άλλωστε από αρκετές δυσκολίες.
Η χρονιά ξεκίνησε με την Haas να χάνει τον Ρώσο χορηγό της, λόγω του διεθνούς εμπάργκο. Ήταν τόσο στριμωγμένη οικονομικά η σεζόν που, κατά τον Gene Haas, σκέφτονται να απομακρύνουν τον Mick Schumacher όχι τόσο λόγω έλλειψης ταλέντου, το οποίο άλλωστε ο νεαρός Γερμανός έχει αποδείξει ότι διαθέτει, όσο επειδή τους καταστρέφει συχνά αυτοκίνητα, τα οποία δεν είχαν φέτος τους πόρους να επισκευάσουν – έχουν πάντως ήδη εξασφαλίσει νέο χορηγό για τα προσεχή χρόνια τους στη Formula 1.
Ο Kevin Magnussen στρατολογήθηκε μόλις λίγες μέρες πριν αρχίσει το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, χωρίς καν να πάρει μέρος στις χειμερινές δοκιμές της Formula 1 στη Βαρκελώνη.
Ο ίδιος μάλιστα, νόμιζε ότι η καριέρα του στη Formula 1 τελείωσε άδοξα το 2020. Άλλωστε, έχοντας νικήσει πέρσι τον αγώνα της IMSA στο Ντιτρόιτ, είχε υπογράψει με την Peugeot να οδηγεί το δικό της Hypercar στους αγώνες του WEC.
Πρόκειται για την πρώτη pole στη Formula 1 του Kevin Magnussen (η προηγούμενη ήταν πέρσι στην IMSA), την πρώτη Δανού οδηγού, την πρώτη της Haas και την πρώτη Αμερικανικής ομάδας εδώ και σχεδόν μισό αιώνα (οι προηγούμενες ήταν από τη Shadow και την Penske στα μέσα της δεκαετίας του 1970).
Επίσης, αν δε μας απατά η μνήμη μας, πρόκειται μόλις για την 2η pole position που πετυχαίνει στη Formula 1 μοτέρ της Ferrari τοποθετημένο σε σασί άλλου κατασκευαστή –η 1η ήταν η pole του Sebastian Vettel με την Toro Rosso, στη Monza το 2008.
Και, όπως τότε, το 2008, όλοι οι φίλοι της Formula 1 είχαν χαρεί για την pole του Sebastian Vettel (ήταν η 1η pole και για τον οδηγό και για την ομάδα), το ίδιο χάρηκαν και τώρα.
Οι ομοιότητες του τότε με το τώρα είναι πολλές. Δυο μικρές ομάδες, με μακρά αγωνιστική παράδοση, η Toro Rosso ως Minardi στη Formula 1, η Haas στο NASCAR, δύο ταλαντούχοι και επιθετικοί οδηγοί που αναζητούσαν την πρώτη τους σπουδαία διάκριση και την πήραν αξιοποιώντας τον άστατο καιρό.
Η φετινή πορεία της Haas και του Kevin Magnussen στη Formula 1 είναι η ιστορία του πεσμένου που κατορθώνει να ξανασταθεί στα πόδια του.
Και η χτεσινοβραδινή pole, όπως και εκείνη του Vettel στη Monza το 2008, είναι η ιστορία του Δαυίδ που τα βάζει με τον Γολιάθ και τον νικά, που συγκινεί τους ανθρώπους, για αιώνες και χιλιετίες, καθώς όλοι στη ζωή μας έχουμε νιώσει μικροί Δαυίδ απέναντι σε ισχυρούς Γολιάθ.
Τόσο πολύ εμπνέει αυτή η ιστορία, που μεγάλοι της τέχνης έχουν δημιουργήσει μερικά από τα σπουδαιότερα έργα τους: Μιχαήλ Άγγελος, Ντονατέλο, Καραβάτζιο κλπ.
Αν αγαπάτε τις καλές τέχνες, ή απλώς την ομορφιά, αξίζει να επισκεφθείτε κάνοντας κλικ στα κόκκινα γράμματα την ιστοσελίδα του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, όπου εκτίθεται θαυμαστό ασημένιο Βυζαντινό πιάτο που φιλοτεχνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, περίπου το 620 μ.Χ., το οποίο παρουσιάζει την ιστορία του Δαυίδ και του Γολιάθ.
Όσο υπάρχουν Δαυίδ που, έστω μια στο τόσο, κερδίζουν τους Γολιάθ, έστω στη Formula 1 και γενικότερα στον αθλητισμό, έχουμε έναν λόγο παραπάνω να αντιμετωπίζουμε αισιόδοξα τη μέρα που ξεκινά.
Θα μπορέσει άραγε απόψε να αντέξει στις επιθέσεις και να κρατήσει πίσω του τους Γολιάθ της Formula 1 ο Kevin Magnussen, όπως τους είχε κρατήσει στη Monza το 2008 ο Vettel; Αν βρέξει, όπως τότε στη Monza, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου